top of page

חלונות אלקטרוכרומיים לבנייני משרדים

ניהול הבניין בעולם הארגוני הופך יותר ויותר לנושא רלוונטי ומדובר, הן על ידי חברות ייעוץ אנרגטי, מגמת well being, ארגונים ירוקים, מועצות מקומיות (מובילה בתחום עיריית תל אביב) וכמובן אדריכלים וחברות אלומיניום. הצורך לטפל בהיבטים אקולוגיים כמו עקבות פחמן ועלויות תחזוקה גדלות והולכות הביא אנשי מקצוע לחקור טכנולוגיות המשמרות את נוחות הדיירים, משפרות את הסביבה וחוסכות באנרגיה.


קירות מסך, חלונות ומשטחי זכוכית הם לרוב החלק הרלוונטי ביותר במעטפת הבניין, האחראי על אובדן חום בחודשים קרים ועליית חום השמש בחודשים החמים. במקרים של משקי בית, אור השמש בבית יכול להעלות את עלויות הקירור בשיעור ניכר.


בוהק וסנוור עשויים להפריע לסביבת עבודה תקינה, מקשה על צפייה במסכים, דורש התקנת תריסים ומבטל לחלוטין את מגוון היתרונות של תאורה טבעית. בנוסף, יש לאור שמש ישיר השפעה שלילית על רהיטים, שטיחים ווילונות, אשר בסופו של דבר מגדילים את עלויות התחזוקה.


הדור הבא של טכנולוגיות הזכוכית האלקטרוכרומית מווסת את אנרגיית השמש על ידי שימוש במתח חשמלי זעיר. בדרך זו הזכוכית מתכהה לרמה הנדרשת ע"י שימוש במתח חשמל נמוך (10V DC).


מחקר שבוצע בשלושה אזורי אקלים שונים בארה"ב, המורכב ממגוון רחב של תנאי חשיפה סביבתית, מאריזונה החמה והיבשה ועד למינסוטה הקרה ביותר, העלה שחיסכון באנרגיה באמצעות זכוכית אלקטרוכרומית הייתה גדולה ב 45% בהשוואה לחלונות האחרים.


ניתן להפעיל זכוכיות אלקטרוכרומיות באמצעות מתג, שלט, חיישן או לשלב אותו עם מערכת ניהול מבנים.

bottom of page