top of page

טיפ 3: זכוכית חכמה: פנים או חוץ (חזית)?

לעתים קרובות אנו נשאלים אם זכוכית חכמה מתאימה כזכוכית חיצונית או פנימית והיינו רוצים להתייחס ולהבהיר את הסוגיה הזאת.


הזכוכית החכמה פותחה עבור פיתרון של פרטיות דיגיטלית בלחיצת כפתור על פי דרישה וצורך של המשתמש. במצב הבסיסי שלה הזכוכית החכמה בגוון לבן אטום והיא מספקת פרטיות, במצב השני הזכוכית שקופה ומאפשרת לראות דרכה, ומייצרת ברמת עיצוב החלל תחושה של מרחב גדול יותר. המעבר בין המצבים הינו על ידי פיקוד חשמלי במתח נמוך. השימושים שונים ומגוונים אך בעיקר מיועדים לשימוש פנים כגון מחיצות בין חדר אמבטיה לחדר שינה, קירות זכוכיות לחדרי ישיבות, מגוון שימושים בבתי חולים, מחיצות בלימוזינות, מכוניות יוקרה ועוד.


לשימוש פנימי נשתמש בזכוכית חכמה במבנה המתואר למעלה, ועבור שימוש חיצוני אנחנו נמליץ על זכוכית חכמה במבנה בידודית. זכוכית בידודית מורכבת מזכוכית חיצונית הכוללת שכבת הגנה מפני UV וחום, מרווח אוויר לבידוד תרמי ובצד הפנימי הזכוכית החכמה כמתואר למעלה. זכוכית חכמה במבנה בידודית תבודד את החום והקור - בידוד תרמי מול מזג האוויר המשתנה. שילוב מושלם של בקרת אקלים ופרטיות על פי דרישה.

זכוכית חכמה מהווה פיתרון מיטבי מבחינת הביצועים והאמינות לאורך זמן (עשרות שנים) עבור שימוש פנימי או חיצוני.

עם זאת, במצבים בהם כבר מותקנת זכוכית ולקוחות מעוניינים בזכוכית חכמה, אנו מציעים פילם חכם דביק אשר יוצמד בהדבקה יבשה לזכוכית הקיימת, פנימית או חיצונית. חשוב לנו לציין כי אנחנו לא ממליצים להדביק פילם חכם לפרטיות במקומות בהם יש לחות או רטיבות כגון חדרי רחצה גם אם הדבקת הפילם החכם מבוצעת בצד החיצוני של חדרי הרחצה.


במידה ונדרשת זכוכית חכמה עבור זכוכית חוץ, לחזית הבניין, היישום יהיה באמצעות זכוכית בידודית IGU.



bottom of page